Mapy Google: Jak být co nejvíc na očích

Mapy Google: Jak být co nejvíc na očích

Mít záznam na Mapy Google je jedním ze základních předpokladů pro funkční internetový obraz firmy. Bod na mapě se hodí nejen k přilákání lokálních zákazníků, tedy těch, kteří se pohybují v okolí a staví se u vás třeba už jen proto, že „to mají po cestě“, tento také „virtuální špendlík“ výrazně pomáhá s orientací i lidem, kteří k vám míří cíleně. Jak tedy umístit sídlo vaší firmy na mapu a ještě se ve výpisu výsledků vyhledávání umístit co nejvýše?

Vaše firma na mapě – krok za krokem

Zápis lokace na Mapy Google/Google Maps může přidat kdokoli – může se tedy stát, že již má Google vaši firmu zaevidovanou a vy o tom ani nevíte. Nebojte se však, každý sice může zápis přidat, ale kontrolu a oprávnění upravovat podrobnější informace má opravdu jen ověřený majitel, tedy vy – stačí si zápis nárokovat.

Pokud tedy vaše firma ještě nemá zápis v mapě (a nebo si tím nejste jisti), proveďte těchto pár kroků:

Umístěte svou firmu na mapu
  • Přejděte na www.google.com/maps nebo do aplikace Mapy Google a v rozbalovacím menu na levé straně klikněte na Přidejte svou firmu.
  • Zde vyplníte jméno firmy, příslušné kategorie služeb a adresu provozovny. Pokud při zadávání názvu firmy Google nabídne tu vaši, zápis již očividně existuje a jen je třeba si ho nárokovat
Nárokujte si firmu a doplňte další informace

Tzv. „nárokování“ zápisu vám otevře možnost přidat do firemního profilu mnohem více informací, díky kterým vás i podrobnosti o vaší firmě zákazníci naleznou ještě snadněji a pohodlněji. To znamená, že pokud například vlastníte restauraci, může se sice stát, že vás potenciální strávníci naleznou díky funkci „nejbližší podniky“, vzdálenost však zdaleka není jediným faktorem, který úspěch vyhledávání ovlivní – velká část tajemství spočívá v informačně nasyceném profilu.

  • Abyste tedy mohli „nárokovat“ firemní zápis a vyplnit podrobnější profil v Mapách Google, je třeba mít bezplatný účet ve službě Moje firma na Googlu. Pokud již účet máte, jednoduše si najděte svou firmu v Mapách Google, vyberte možnost Nárokovat tuto firmu nebo Vlastníte tuto firmu? a postupujte podle pokynů. Pokud účet ve službě Moje firma na Googlu nemáte, vytvořte si jej, zabere to pár minut a kliknutí.
  • Ověření firmy probíhá nejčastěji poštou, tedy tak, že Google zašle na adresu vaší provozovny kód, který poté zadáte do příslušné kolonky ve vašem účtu. Některé firmy mají i jiné možnosti, jako jsou ověření e-mailem, po telefonu nebo prostřednictvím služby Search Console.
Doplňte podrobnější informace

Nyní, když máte propojený firemní zápis v Mapách Google s účtem Moje firma na Googlu, můžete jej začít optimalizovat, tedy vylepšovat pro vyhledávače. Optimalizace spočívá v doplnění co největšího množství relevantních informací o vaší firmě. Čím více relevantních informací bude váš zápis obsahovat, tím vyšší bude jeho hodnocení a tím více ho budou Mapy Google „ukazovat“ lidem. Kompletní profil firmy na Mapách Google zkrátka funguje jako dobře propracované SEO webu (o SEU a jeho důležitosti pro úspěšný web více v našem SEO seriálu).

  • Chcete-li do svého záznamu přidat informace, přihlaste se ke svému účtu Moje firma na Googlu. Zde uvidíte panel s několika záložkami po straně.
  • Vyberte kartu Informace, která obsahuje vaše jméno, kategorii, adresu, oblast pokrytí (pokud jste například restaurace, do jaké vzdálenosti doručujete), otevírací dobu, telefonní číslo, web a další informace, například produkty a služby. Můžete zde zadat i stručný popiszkrátka se vžijte do kůže zákazníka, který chce mít jistotu, že je na správné adrese.

Optimalizace: co a jak vyplnit, co nezapomenout a čemu se vyvarovat

Jednou z nejdůležitějších hodnot pro Google (ale i zákazníka) je důvěryhodnost. Dejte si proto pozor, aby vaše firma dodržovala stejný název a kontakty (jakožto i jiné doplňující informace) na svém profilu v mapě, na webu i v reálném provozu. Pozor i na překlepy, které mimo jiné působí i neprofesionálně.

  • Pokud uvádíte telefonní číslo, používejte pokud možno pevnou linku – skrze tu lze také provést prvotní nárokování firemního profilu.
  • U většiny firem či výdejních míst je pak klíčová otevírací doba – nejen pro pohodlí a spokojenost zákazníků si pohlídejte, že je vždy aktuálně platná. Vzpomeňte sami, jak vás „potěšilo“, když jste naposledy přijeli vinou špatných informací na adresu určení až po zavíračce.
  • Při výběru kategorie podnikání volte dobře – každá kategorie vám totiž dále umožní upravit zbytek informací jiným způsobem (např. pokud zvolíte restauraci, budete mít možnost nahrát do profilu jídelníček v .pdf).
  • Pokud se rozhodnete sepsat stručný popis, používejte klíčová slova (tzn. slova, dle kterých by vás mohli uživatelé vyhledávat a výrazy, které jsou pro vaše podnikání stěžejní).
  • Nebojte se (kvalitně) fotit! A to nejen, ale především pokud máte restauraci – fotografie interiéru, pokrmů, čekoholi, co přiblíží divákovi atmosféru a naláká ho k návštěvě.
  • Váš profil v Mojí firmě nabízí i možnost průběžného publikování obsahu – můžete tedy přidávat blogové příspěvky či upozornit na speciální nabídku či událost.

Všechny výše zmíněné tipy by vám měly kromě spokojených zákazníků přivést i vedlejší produkt: recenze, pokud možno pozitivní. Ty se také objeví u vašeho „virtuálního špendlíku“ a ovlivní vaši pozici ve vyhledávání. Pokud se objeví recenze, na kterou lze reagovat, odpovídejte – ukážete tak ochotu komunikovat i řešit jakékoli zákaznické podněty.

Závěrem: Tvorbě vaší internetové vizitky se rozhodně vyplatí věnovat pozornost. Po přečtení tohoto článku budete schopni vyplnit a spravovat váš profil v nástroji Moje firma a co se týče například vašich webových stránek a faktorů, ovlivňujících vaše SEO (a tudíž pravděpodobnosti, že vás zákazníci najdou), neváhejte se na nás obrátit – poskytujeme mimo jiné analýzu webu a klíčových slov společně s konkrétními návrhy vylepšení.