Zvyšte návštěvnost webu pomocí lepších výňatků

Co  je to title, url adresa  a výňatek a jak je správně vytvořit pro vyhledávače?

Představte si, že zadáte klíčové slovo mobilní web“ do pole fulltextové vyhledávání v google.cz. Objeví se stránka obsahující  shora a z boku placené odkazy a uprostřed části vyhledaných webových stránek. Tyto části obsahují (viz. obrázek):

vynatek - příklad

vynatek – příklad

  1. Titulek (anglicky title, který vyhledávače  získávají z obsahu webu, přesněji z HTML značky <title> na cílové webové stránce.  Google zobrazuje v titulku výsledku až 70 znaků včetně mezer. Pokud je titulek delší než 70 znaků, tak Google zobrazí co nejvíce celých slov a za oříznutí přidá tři tečky (…).
  2. Url adresa (pozn.: odkaz) je webová adresa každé stránky.  Čisté url adresy typu www.drosera.cz/mobilni-web-41 pomáhájí vyhledávačům najít hledávané klíčové slovo. „Špinavá“ adresa může vypadat např. http://eone.cz/product_detail.php?product_id=19036
  3. Výňatek (anglicky snippet) vyhledávače tvoří ze samotného textového obsahu stránky nebo z meta tagu description. Maximální délka je u Googlu 156 znaků včetně mezer. Delší výňatky jsou zkráceny a doplněny třemi tečkami.  Google ve výňatku občas zobrazuje i další informace (např. datum publikování stránky).

Pokud cílová stránka obsahuje meta description (popisek) a ten obsahuje hledanou frázi, Google jej zobrazí jako výňatek. Nemusí jít navíc o přesnou shodu slov (lze skloňovat,  psát množná čísla,…).

Ukázka : meta tagu description

<meta name=”description” content=”Tvorba a optimalizace webů pro chytré telefony” />

vynatek textu

vynatek textu

V našem případě klíčová slova Google vybral z textu webové stránky. (viz. obrázek)

A jak zlepšit texty nadpisů a výňatků?

Titulek obsahuje klíčové slovo, které je pro stránku nejdůležitější.  Titulek by měl být kratší než 70 znaků a musí dávat pro čtenáře (potencionálního návštěvníka) stránek smysl spojený s obsahem stránky.

Výňatek obsahu musí být čtivý a smysluplný text.  Měl by mít důležitá klíčová slova (fráze, která často návštěvníci vyhledávají) pro danou webovou stránku.

Vyplňování  formulářů při zadávání textů na vaše webové stránky je pomalá činnost, která však  pomalu přináší lepší výsledky ve vyhledávání pro váš web.