1 Předmět dokumentu
Tento návod slouží pro klienty Ag Art cz, s.r.o., kteří využívají e-mailových služeb, a kteří si tyto služby zřizovali (a tedy nastavovali) ještě u společnosti IPC Corporation s.r.o. nebo Drosera s.r.o. Tito uživatelé mohou mít nastavené příchozí a odchozí servery pro doménu drosera.cz. Na této doméně končí bezpečnostní certifikát a tyto servery již nebude možné k e-mailovým službám využít. Nových klientů by se tato změna neměla dotknout, ale i tak doporučujeme preventivní kontrolu.
Nastavení jiných e-mailových klientů, než zde uvedených, je podobné. Případně se můžete podívat na návody nastavení e-mailových klientů na odkazu https://ipcc.cz/navody/.
2 Microsoft Outlook 2016
- V hlavním menu klikněte na Soubor
- Poté klikněte na záložku Informace a následně na Nastavení účtu
- Vyberte si e-mailový účet, pro který potřebujete změnu provést, a klikněte na tlačítko Opravit
- V dalším kroku vyberte Ruční nastavení nebo další typy serverů a klepněte na tlačítko Další
- Pokud máte jako Server příchozí pošty a Server pro odchozí poštu nastavenu doménu drosera.cz, změňte jí na ipcc.cz (označeno červeným rámečkem). Poté klikněte na tlačítko Další
- Odešle se testovací zpráva. Pokud vše proběhlo v pořádku, zobrazí se vám následující
3 Mozilla Thunderbird 2017
- V levém panelu vyberte e-mailovou schránku, pro kterou potřebujete změnit nastavení
- V bloku Accounts vyberte View settings for this account
- Z levého menu vyberte Server Settings a zkontrolujte, zda máte v poli Server Name (vyznačeno červeně) pop3.drosera.cz nebo imap.drosera.cz. Pokud ano, změňte příslušně na pop3.ipcc.cz nebo imap.ipcc.cz
- Poté klikněte na Outgoing Server (SMTP), vyberte si schránku, pro kterou chcete provést změnu a klikněte na tlačítko Edit
- Pokud máte v poli Server Name smtp.drosera.cz, přepište tuto hodnotu na smtp.ipcc.cz a klikněte na tlačítko OK
- Pro ověření správnosti nastavení si odešlete testovací e-mail