Žlutá, modrá, červená, každá na webu něco znamená

Žlutá, modrá, červená, každá na webu něco znamená

Tráva je zelená, voda modrá a tma černá. Jak vypadají barvy v reálu, to víme všichni. Učíme se je od svých prvních let, nejoblíbenější si neseme celým životem. Když se ale kuchtí web, zapomeňte na svoje barevné favority. Věřte psychologie barev a dejte zákazníkům odstíny, které chtějí.
Každá barva podvědomě láká jinou osobnost. Když na webu aplikujete správnou variantu, určitě oslovíte mnohem víc zákazníků. Která barva jak funguje? Nebojte se psychologie – je na Vaší straně:

Žlutá
optimistická a mladistvá
použití: upoutání pozornosti
Nikon, Ikea, National Geographic

Oranžová
agresivní
použití: „call-to-action“ tlačítka, zvýraznění pozornosti
Fanta, Amazon, Bing

Červená
energická, zvyšuje srdeční tep a vyvolává pocit urgence
použití: výprodeje, slevy, akce
Coca Cola, CNN, Lego

Fialová
klidná, utišující, rozvážná
použití: často spojována s krásou, s kosmetickými produkty a službami proti stárnutí
Barbie, Yahoo, T-Mobile

Modrá
senzace, kvalita, důvěra a ochrana
použití: bankovnictví, obchod
Dell, IBM, O2

Zelená
bohatství, majetek, hojnost, oko ji nejsnadněji zpracuje
použití: finance, zábavní průmysl
Monster, John Deer, Land Rover

Odstíny černé
síla, moc, elegance, uhlazenost
použití: luxusní a sofistikované značky
Apple, Wikipedia, Honda

Nevěříte psychologii barev? Až budete na blogu přidávat nový post nebo tvořit landing page, zkuste si pohrát s barvami. Vsadím se, že návštěvníci s všimnou…