Reference nad zlato. Víte, jak je získat?

Reference nad zlato. Víte, jak je získat?

Máte webové stránky. Hledáte stále nové cesty, jak na ně nasměrovat zákazníky. SEO máte určitě nadupané, blog je plný obsahově zajímavých příspěvků a sociální sítě jsou vaší výkladní skříní. Nechybí tomu ještě jedna ingredience?

Za dobrou referencí, šel bych světa kraj…

Nebo spíš potencionální zákazník ji potřebuje jako sůl. Rozhodli jste se někdy koupit produkt nebo službu jen tak na blint? Aniž byste si neověřili kvalitu pomocí reference?

Myslím, že tady se riskovat nevyplácí.

Dobrá reference může kolikrát rozhodnout o tom, jestli se jazýček na vahách nakloní na vaši stranu. Věřím, že chcete, aby to závaží fungovalo stoprocentně. Proto si nenechte ujít ani jedinou příležitost, kdy referenci získat.

Jak a kde reference posbírat?

  1. nenápadný formulář – pokud např. nabízíte školení, vzdělávací služby apod., zkuste dát svým klientům jednoduchý formulář s několika otázkami ohledně spokojenosti. Tento formulář se může stát posléze referencí
  2. příběhy – nezáleží na tom, jestli prodáváte televize, nebo poskytujete pedikúru. Když je zákazník s vašimi službami spokojený, rád pošle svůj příběh dál. Tahle reference krásně zafunguje na konkrétní cílovou skupinu
  3. kontakt se zákazníkem – dodali jste auto, stroj cokoliv… Kontaktujte zákazníka, jestli je s produktem spokojený. Zeptejte se, jestli by vám neposlal referenční dopis

Zní to jednoduše, že? Ono to ve své podstatě prosté je. Jenže mnoho lidí na reference zapomíná. Přitom to je parádní recept, jak doladit celkový vzhled a obsah webu. Kolik referencí máte ve své internetové prezentaci vy? Potřebujete jich víc? Poradíme, jak na to.