Příkladová studie: Jak zjistit, jestli kampaň byla úspěšná?

Velkou výhodou statistik u eshopu je zjištění, jak byla úspěšná kampaň, neboli kolik se získalo nových návštěvníků a za kolik nakoupili za investované finance do PPC?

Z ilustračního grafu níže můžete vidět, že bylo získáno 419 návštěv s nízkou mírou opuštění webu (16,47%). Konverzní poměr 6,92% (nakoupí cca 7 návštěvníků ze 100) je velmi dobré číslo. Konverzní poměr se u eshopů pohybuje (2%-10%) záleží na mnoho faktorech.

Vydělala nám reklamní kampaň?

Na grafu (výše) vidíme, že tržby z kampaně jsou 1483 Kč.  Znamená to tedy, že pokud jsme za kampaň zaplatili při čistém příjmu 500 Kč více než 500 Kč. PPC kampaň se nevyplatila.  V tomto případě klient zaplatil řádově 3000 Kč. Kampaň z pohledu ziskovosti nebyla úspěšná. Pozor. Musíme brát v potaz nové „potenciální“ návštěvníky, kteří se možná někdy vrátí a je potřeba také do nich investovat, potažmo je nalákat zpět přes remarketing.

Co to je identifikační url?

Podle identifikačního url poznáte ve statistice, odkud návštěvník přišel (kde kliknul).
Url vypadá například takto: http://www.example.cz/?utm_campaign=spring&utm_medium=email&utm_source=newsletter1

Aby vše bylo jednoduší, sám Google vám nabízí generátor identifikačního url. Najdete ho zde.

Nebo se o jednotlivých proměnných můžete dočíst zde.

Drosera vám může pomoci ze zavedením potřebného kódu a zaškolením v použití. Pro konzultaci mně neváhejte kontaktovat.

Vše nastavíme tak, aby jste měli k dispozici data, která potřebujete k nezávislé analýze úspěchu vaši kampaně na internetu.