Mobilní web – proč ano?

Není to zbytečnost? Který zákazník u mne nakoupí přes mobil?

Možná byste se divili, ale přes mobil skutečně nakupují. A není to málo. Počet přístupů přes mobilní zařízení stále roste. Jak dokazuje už studie z roku 2008, počet přístupů přes mobilní zařízení dramaticky stoupá.

Mobilní weby se totiž snaží nabídnout přidané hodnoty:

– často jsou zaměřené na přesné lokalizace – příklad: procházíte po ulici a smartphone vám automaticky nabízí podniky, které máte po cestě a mohly by vás zajímat.

– jsou jednoduché a přehledné, protože díky velikosti displejů není místo na „zbytečnosti“

– jejich obsah je často interaktivní a zábavný

Pořízení mobilního webu má však i řadu faktických výhod, které by žádná společnost neměla brát na lehkou váhu.

-například společnost AMD předpovědlěa, že v roce 2015 bude míž přístup na internet 50% světové populace – většina prostřednictvím mobilních telefonů

– mobilní telefony jsou jedno z odvětví, které v posledních letech zažívá boom. S příchodem nového Iphone se možnosti smarpthonů posunuly opět o krůček dál

– už v současnosti používá více než 1/5 Čechů připojení přes mobil

 Jak se mobilní web liší od běžného?

– mobilní zařízení nedisponují takovým výkonem jako notebooky či stolní pc, web by proto měl být co nejméně náročný na přenesená data. S tím souvisí i prozatím často omezená rychlost mobilního připojení k internetu

– zobrazení webu na mobilních telefonech musí zákonitě být jiné kvůli velikosti displeje. Nejefektivnějším řešením je responsive design.

– mobilní web je většinou cílen na mladší generaci, která používá chytré telefony častěji než ostatní, proto má význam zejména u komodit, kde mladí patří mezi hlavní cílové skupiny

Celkově můžu říci, že mobilní web vám neuškodí, ba naopak, může jen pomoci. A ten kdo ho má, rozhodně neprohloupí, protože do pár let to bude naprostým standardem – a stávající zákazníci si navyknou chodit na weby, které jsou pro chytré telefony přizpůsobené již teď – mobilní web tedy znamená nemalou konkurenční výhodu.