Jak vytvořit efektivnější newsletter pro vaše zákazníky?
Většina zákazníků chtějí získávat informace v klidu a rychle. Docílíme toho, když emaily budeme rozesílat správný den v týdnu a ve správný čas, záleží na cílové skupině.
Čtenáři emailu pro rychlou orientaci v obdrženém textu pomáhají anotace neboli pod nadpisem článku je výstižný a poutavý výtah z obsahu celého článku. Tento úkol je už vhodný pro zkušené tvůrce textů tzv. copywrittery.
Když už si dáme práci s psaním zajímavého článku, byla by škoda, aby čtenáři spadl do spamu. Například bezplatně přes Google group. Google umožňuje sdružovat odsouhlasené emailové adresy do skupin a s těmito členy skupiny hromadně diskutovat přes emaily. Další možnost je instalace newsletter manageru na server př. PHPlist. PHPlist je software pro správu emailových konferencí. Je určen pro šíření informací, jako jsou bulletiny, zprávy, reklamy na vybraný seznam účastníků. Jinou možností je použití online verze manažerů příkladem jsou DroseraList. Online vám pomohou navrhnout vlastní emailové zpravodaje.
Určete si předem, co chcete dosáhnout, když si newsletter čtenář čte!
Čtenář si může text proletět, načerpá do podvědomí nějaký brand nebo také může kliknout na odkaz se zbožím. Graficky je tedy potřeba čtenáře na klik nebo akci navézt, pomoci mu. To je úkol pro marketingové specialisty. Z IT pohledu lze specialistům pomoci statistikou akcí. A to například tak, když k odkazu v textu připojíme atributy, které využívá Google analytics u výsledků.
Kontrola bezchybnosti emailu zdržuje, ale přináší ovoce. Pošlete si email sami sobě, proklikejte všechny odkazy. Pokud je odkazů hodně, využijte nějaký nástroj pro automatickou kontrolu odkazů (např. Batch Wizard nebo Brokenlinkcheck). Není nic horšího než chybný odkaz ve zprávě, kterou jste připravovali několik hodin.
Málo populární, ale určitě profesionální je krok, kdy na patičce v emailu sdělíte, že dodržujete právní předpisy pro hromadné rozesílání emailů a připojíte viditelný odkaz na odhlášení z vašeho mailistu. Odkazem nezasílat se stručným poděkováním napomůžete odbourat zákazníkovu nechuť. Trendem je, že se zákazníka přes formulář dotazujete, z jakého důvodu se chce odhlásit. Tento způsob získání zpětné vazby nechávám na zvážení. Zpětnou vazbu od zákazníka je možné získat i v přijatelnějších situacích, například přes unikátní slevový kód.
S hromadným rozesíláním emailů můžete mnoho získat, ale i rychle mnoho ztratit. Doporučuji se před prvním rozesláním poradit jak s copywriterem, tak se správcem vašeho mailserveru. Jedině tak se dostanete k odpovědi od vašeho příjemce: „Zasílejte mi prosím newsletter častěji“.