Jak na mobilní SEO?

Mobilní SEO se drží podobných pravidel jako klasické SEO pro zobrazení webových stránek. Je tu však několik mobilních novinek, které je potřeba zmínit.

Mobilní web potřebuji

Mobilní web potřebuji

Mobilní návštěvník to vidí jinak

Brouzdáte-li na mobilu po webových stránkách, jste omezeni: velikostí obrazovky, možností psát a někdy i časem pro samotné vyhledáván na webu. Proto mobilní optimalizace musí brát tyto faktory v potaz. Do obsahu mobilního webu je vhodné vkládat jen navigační výrazy, podstatná data a snažit se pomoci uživateli se psaním textu například pomocí „našeptávače“.

Mobilní doplňky pro váš web

Vyhledávače se rádi rychle orientují v kódu webu. U klasických webů jim pomáhá správně nakonfigurovaný soubor sitemap.xml, u mobilních webů je to soubor mobilesitemap.xml.

Držte mobilní kód čistý, bez skriptů a flash animací. Určitě by se nemělo stát, když má návštěvník vypnutý JavaScript u svého mobilu, aby mu mobilní verze nefungovala.

Důležitými mobilními prvky (plugins) jsou urychlovače činnosti návštěvníka. Nejznámějším příkladem je kliknutí na mobilní číslo s okamžitým voláním (tzv. click to call), rolovací menu reagující na pohyb prstu po obrazovce, zaběhlé ikony místo dlouhého textu (př. ikony sociálních sítí), urychlující prvky pro vyplňování dotazníků.
Vše se tedy musí načítat rychle, zobrazovat a ovládat jednoduše a být snadno pochopitelné. Pakliže si s některými výše uvedenými příklady nevíte rady, kontaktujte nás.