Jak být lépe prezentován na google.cz? Pomohou mikrodata.
Určitě jste si všimli, že některé vyhledané odkazy na Googlu mají obrázek, hodnocení a jiné mají strohý text s odkazem. (viz. obrázek).
Chcete mít také obrázek u vyhledaných informací na google.cz? Musíte pracovat s microdaty.
Mikrodata je specifický HTML kód, který lze vnořit do obsahu webových stránek. Vyhledávače ho pak použíjí k lepšímu porozumnění struktury webu a dokáží tak poskytovat více relevantní výsledky pro uživatele. Vyhledávače mikrodata používá na zlepšení své „slovní zásoby“. Přesněji, v kódu programátor popíše pro vyhledávač, že tento text je popis produktu, tento text je obrázek produktu a nebo nakonec tento text je například typ produktu.
Hlavní rozlišení obsahu webu Google člení na:
Epizody televizních pořadů
Filmy
Místní firmy
Produkty
Recenze knih
Restaurace
Softwarové aplikace
TV Episodes with Ratings
Události
Články
Více k tématu naleznete na schema.org (English).
Každý výše uvedený typ obsahu pak má své specifika, které je dobré Googlu sdělit. Výsledkem pak je, že váš odkaz ve vyhledávači vypadá lépe a návštěvníci na něj častěji klikají.
Chcete-li zapracovat mikrodata do vašich webových stránek obraťte se na nás.