Inbound marketing aneb jak přilákat zadara zákazníky
Inbound marketing je způsob jak přilákat návštěvníky na www stránky nebo internetový obchod, a to prostřednictvím hodnotného obsahu, který zároveň může působit jako nákupní poradce.
Pozitivem inbound marketingu je nízká cena, která zahrnuje část za vytvoření čtivého obsahu potažmo prostor na zveřejnění textu. Prostoru na publikování je na internetu ohromné množství. V článku vám poradíme, jak a kde můžete psát a publikovat zdarma.
Kde se volný prostor nachází a jak ho využít?
Psát informace můžete na své webové stránky. Pokud jsou hodnotné, sám návštěvník (zákazník) je předá svým známým. A to například přes tlačítko Facebook sdílet. Je tedy potřeba mít tlačítko k dispozici u důležitých informací na vašem webu!
Pakliže se na vašem webu (eshopu) hodně diskutuje např. o výrobcích, je nutné obsah zpřehlednit nebo oddělit od popisujícího textu. Oddělení obsahu například můžete vyřešit, že založíte vlastní diskusní fórum (blog) pro vaše zákazníky. Opět je účinné propojit fórum se sociálními sítěmi, aby se diskuze lépe šířila.
Zajímáte-li se o videa a fotografie, šiřte „infografiku“ do světa pomocí volně dostupným možností na internetu. Volně dostupný prostor je www.youtube.com, www.rajce.idnes.cz nebo přes váš účet na plus.google.com.
Libujete si ve psaní recenzí či diskuzí v oblasti vašeho bussinesu? Najděte si na internetu veřejná fóra, časopisy, blogy, kde se o vašich tématech diskutuje a zapojte se s odkazem na vaši společnost.
Vytváříte-li vzdělávací programy pro vaše zákazníky, podělte se o ně i s ostatními. Vytvořte veřejně přístupný webinář nebo podcast a sdílejte ho.
Pro šíření obsahu z vlastního webu je podstatná kvalitní SEO optimalizace stránek. Když článek napíšete, musí ho vyhledávač správně zaindexovat a návštěvník ve vyhledávači najít. Není nic jednoduššího než to vyzkoušet. Najdete svůj článek, když napíšete podstatnou část jeho nadpisu ve vyhledávači?
Nestačí-li vám prostor na vašich stránkách a chcete rozšířit portfolio vašich zpětných odkazů z jiných webů, napište PR článek pro některé často navštěvované medium v oboru. Pro IT sektor je to například lupa.cz pro cestovní ruch například kudyznudy.cz
Shrňme si pravidla inbound marketingu. Nechte najít návštěvníka váš obsah. Změňte návštěvníka na zákazníka pomocí vašeho obsahu. Identifikujte své návštěvníky pomocí statistik (např. google analytics) a vylepšujte obsah, který rádi vaši zákazníci vidí.