E-shopy a jejich chybný přístup k zákazníkovi

Online e-shopy vyrosly v ČR jako houby po dešti. Každý e-shop však není navštěvovaný potenciálními zákazníky, a tak se neplní  online nákupní košíky a zákazník opouští internetový obchod rychle a navždy s prázdnou. Poradíme vám, jak udělat návštěvníka šťastným s plným košíkem před s sebou.

Ulovený návštěvník přes reklamu není zákazník

Získáváte nového zákazníka přes PPC (pay per click) reklamu a on rychle (do 5 s) opouští váš e-shop. Něco tady není správně nastaveno. Častým prohřeškem je, že inzerent cílí odkaz přes reklamu na konkrétní výrobek na úvodní stránku a ne na stránku daného výrobku. Další častou chybou je používání obecných klíčových slov a nevyhledání slova například přes Google Adsense konkrétněji.  Přesná klíčová slova výrazně šetří náklady na inzerci. (Příklad: Sleva, kalhoty (špatně) versus zimní kalhoty, pánské kalhoty, kalhoty  s waterproof membránou,…)

Na budování brandu e-shopy nemají čas ani peníze a to je škoda

Po nějakou dobu platí u optimalizací vyhledávače (SEOs) pravidlo, že vyhledávač Google preferuje známé značky a dává jim v řazení užitečné plusové body. Pokud dokážete vybudovat sami sebe jako tento typ značky, máte u Google velké plus.  Značky využívají klasické signály optimalizace vyhledávačů .  Podle průzkumu však webové stránky silných  značek se nemusejí tolik zabývat oblastmi nadpisů (title tags, heading)  atd.. pro lepší SEO.
Budování značky (brand) bez velkých investic můžete začít  přes sociální sítě.

Ze sociálních sítí weby a e-shopy zatím netěží, co by vytěžit mohly.

Na stránkách u výrobků chybí často facebookové tlačítko Like, twitterové tlačítko follow či tlačítko Google plus. Pokud jsou výše uvedená tlačítka na stránkách, má to hned dvě pozitiva. Samovolné zvýšení brandu a samovolné zvýšení SEO pomocí šíření zpětných odkazů.

Chci to hned a bez stresu

Zákazník chce objednaný výrobek nejlépe hned. Je tedy podstatné zákazníka jasně a srozumitelně při objednávce informovat, kdy bude zboží doručeno a kolik zákazník zaplatí. Největší  problémy jsou s pozdní dodávkou  a dopravným zdarma. Věřte, že nějaké skryté částky (dopravné zdarma od 1500) nebo rozdělené položky dopravné, balné, dobírka,  zákazníkovi motají hlavu. Zjednodušte cenu dopravy na jednu položku.

České e-shopy pomalu reagují na rychle se rozvíjející mobilní trh.  Na trhu se objevila velká skupina uživatelů, kteří pro nákup používají smartphony. Mnoho e-shopů na tuto skutečnost zatím nezarámovalo a nevytvořilo grafické prostředí vhodné pro zobrazení na chytrém telefonu. Je to snadné řešení, jak nabídnout něco víc, než nabízí zatím spící konkurence.

Konkurenční cenový boj mezi e-shopy má své cenové hranice, přes které e-shopy již nejdou. E-shopy tak lákají na komfort, rychlost, přehlednost tzv. User Experience (uživatelský prožitek). O uživatelském prožitku napíšu někdy příště.