Důležité faktory v optimalizaci

Už začátkem roku vydali Searchmetrics dokument (US SEO ranking factors), kde uváděli důležité faktory a jejich vliv na seo. Dokument je k dispozici pouze v angličtině, takže jsme se rozhodli přeložit ho pro vás a vybrat ty nejzajímavější věci.

Dokument se zabývá výhradně vyhledávačem Google, můžeme předpokládat, že Seznam bude v některých ohledech podobný. Dokument pojednává o obecných trendech, které se jistě ale odrazí i v lokálních podmínkách.

Nejdůležitější faktory zveřejníme v několika článcích, začneme tím klíčovým:

1. Sociální sítě

– signály ze sociálních sítí jsou často spojovány s dobrým zařazením v indexu Google. Největší váhu má Facebook, s odstupem je pak následován Twitterem a Google+

2. Příliš mnoho reklamy – škodí

– zejména je tento prolém zřetelný u AdSense adblocks. Kvalitní stránky s přemírou tohoto obsahu tak začaly zápasit o dobré umístění

3. Doména je stále základ

– ač mnoho odborníků tvrdí, že klíčové slovo v doméně nemá zdaleka takový význam jako v minulosti, průzkumy potvrdily, že název domény je stále zásadní – alespoň pro Google

4. Zpětné odkazy

– backlinky jsou stále důležitým faktorem, ale kvantita vás nezachrání. Google začal klást větší důraz na kvalitní odkazovou strukturu a také formu – sleduje poměr odkazů s koncovými slovy (stop words) a atributem „nofollow“. Pokud takové odkazy zahrnuty nejsou, může efektivita vašeho linkbuildingu trpět

5. Značka (brand)

– weby, které si vybudovaly silný brand se mohou poplácat po ramenou. Značka je teď pro Google často důležitější než hustota a struktura klíčových slov. To znamená, že pokud jste přirozenou autoritou v oboru, nepotřebujete tolik optimalizované texty, ale naopak musíte dát prostor vaší značce