Co to je identifikační url?
Podle identifikačního url poznáte ve statistice u Google Analytic, odkud (z jakého odkazu) návštěvník přišel.
Url vypadá například takto: http://www.example.cz/?utm_campaign=spring&utm_medium=email&utm_source=newsletter1
Co je to v url za divné údaje?
Vysvětlení:
1. Zdroj kampaně (utm_source), aby jsme měli přehled, z jaké kampaně přišel návštěvníky
Proměnná utm_source slouží k identifikaci vyhledávače, názvu zpravodaje nebo jiného zdroje.
Příklad: utm_source=google
2. Médium kampaně (utm_medium)
Proměnná utm_medium slouží k identifikaci média, například e-mailu nebo ceny za proklik.
Příklad: utm_medium=cpc
3. Dotaz kampaně (utm_term)
Používá se pro placené vyhledávání. Proměnná utm_term slouží k záznamu klíčových slov pro reklamu.
Příklad: utm_term=běžecké+boty
4. Obsah kampaně (utm_content)
Používá se pro testování A/B a reklamy cílené na obsahovou síť. Proměnná utm_content slouží k rozlišení reklam nebo odkazů, které ukazují na stejnou adresu URL.
Příklady: utm_content=logolink nebo utm_content=textlink
5. Název kampaně (utm_campaign)
Používá se pro analýzu klíčových slov. Proměnná utm_campaign slouží k identifikaci propagace určitého produktu nebo strategické kampaně.
Příklad: utm_campaign=jarni_vyprodej