Ano, mám mobil a potřebuji mobilní web?

Internet v Česku navštěvuje 96% osob ve věku 18-69 let, čím že je internetová penetrace u nás nejvyšší mezi všemi státy regionu střední a východní Evropy.1 Mobilní internet je kapitola sama pro sebe.
Stalo se Vám, že Vám klient, jehož pes před půl hodinou sežral jakousi rostlinu, v ordinaci ukazoval na svém mobilním telefonu fotografii té rostliny, společně s popisem z wikipedie, ve kterém bylo varování, že jde o jedovatou rostlinu? Nebo Vám do mailu poslal fotku svého domácího mazlíčka s poděkováním za jeho vyléčení a na konci e-mailu bylo napsáno „odesláno z mobilního zařízení“? Jel jste na výjezd ke klientovi a místo navigace jste použil aplikaci v chytrém telefonu?

Ano, doba je taková, že mobilní telefon mají všichni (perspektivní klienti) a 40% z nich už dnes vlastní tzv. chytrý telefon s připojením na internet. Stačí se projet některým z prostředků MHD, či vlakem a rozhlédnout se kolem sebe. Mnoho cestujících vůbec nevnímá své okolí, protože zrakem hypnotizuje malou zářící obrazovku ve své dlani. Možná je to smutný pohled, ale pro Vás je to obrovský potenciál, protože rozšíření chytrých telefonů se má během příštích pěti let zvýšit ze stávajících 40% na 68%. Nezapomínejme na další mobilní zařízení, kterým jsou tablety. Jejich rozšíření ze současných devíti procent poroste na 28%.

Neméně důležitý je účel vyhledávání přes chytré mobilní telefony. Ty jsou totiž používány pro vyhledávání lokálně specifických informací. To znamená k vyhledání například nejbližšího veterinárního lékaře a jeho ordinace. Proto je v dnešní době už více méně nutné mít webové stránky optimalizované pro mobilní zařízení. Vyhledávání přes mobil má svá specifika a ty je nutno dodržovat. Existují jednoduchá a cenově velmi dostupná řešení, která poznají zda se klient na Vaše webové stránky dívá přes počítač nebo přes mobil a podle toho dané stránky zobrazí.

Drobnost, jako je přímé vytočení telefonního čísla zobrazeného na mobilních webových stránkách, místo jeho složitého opisování a pak vkládání do mobilu, mohou být tím rozdělujícím okamžikem, kdy se potenciální klient rozhodne zavolat Vám místo vašemu konkurentovi.

1. http://www.mediaguru.cz/2014/07/internetova-penetrace-je-v-cesku-nejvyssi-v-regionu-cee/#.VG5U-_nF80I
2. http://www.denik.cz/ekonomika/mobilni-internet-v-cesku-za-pet-let-dozene-pevne-pripojky-20140730.html