Co to je identifikační url?

Podle identifikačního url poznáte ve statistice u Google Analytic, odkud (z jakého odkazu) návštěvník přišel.

Url vypadá například takto: http://www.example.cz/?utm_campaign=spring&utm_medium=email&utm_source=newsletter1

Co je to v url za divné údaje?

Vysvětlení:

1. Zdroj kampaně (utm_source), aby jsme měli přehled, z jaké kampaně přišel návštěvníky

Proměnná utm_source slouží k identifikaci vyhledávače, názvu zpravodaje nebo jiného zdroje.

Příklad: utm_source=google

2. Médium kampaně (utm_medium)

Proměnná utm_medium slouží k identifikaci média, například e-mailu nebo ceny za proklik.

Příklad: utm_medium=cpc

3. Dotaz kampaně (utm_term)

Používá se pro placené vyhledávání. Proměnná utm_term slouží k záznamu klíčových slov pro reklamu.

Příklad: utm_term=běžecké+boty

4. Obsah kampaně (utm_content)

Používá se pro testování A/B a reklamy cílené na obsahovou síť. Proměnná utm_content slouží k rozlišení reklam nebo odkazů, které ukazují na stejnou adresu URL.

Příklady: utm_content=logolink nebo utm_content=textlink

5. Název kampaně (utm_campaign)

Používá se pro analýzu klíčových slov. Proměnná utm_campaign slouží k identifikaci propagace určitého produktu nebo strategické kampaně.

Příklad: utm_campaign=jarni_vyprodej