Pečujte o stávající zákazníky přes e-mail
Většina obchodníků používá e-maily k posílení vztahů s novým kupujícím. Podceňovanou možností je použití hromadných e-mailů i k posílení vztahů se stávajícími (a nedávno ztracenými) zákazníky.
Jak na to?
Emaily stávajícím zákazníkům můžeme posílat s obsahem typu:
- Připomenutí nějaké akce, události, svátku
- Pozvánky na školení
- Vzdělávací emaily
- Zákaznický servis (vaše produkty potřebují pravidelnou kontrolu)
- Soutěžní kampaně
- Automatické zpětné emaily (triggered emails).
Pojďme se nyní zaměřit na Automatické zpětné emaily.
Údaje i zkušenosti ukazují, že firmy stále více používají automatické emaily.
Používají je ale správně?
Je opravdu potřeba objednávajícímu zákazníkovi posílat email o přijetí objednávky, email s fakturou, email o zařazení objednávky do fronty na tisk, email o zařazení objednávky do expedice, email o předání balíku České poště, email od České pošty o převzetí balíků, email a sms o předpokládaném doručení balíku … atd.? A po několika dnech email s hodnotícím formulářem, jak jste byli spokojeni s vyřízením objednávky. Všeho moc škodí a na detaily se nemyslí. E-mail s přímým oslovením, s přehlednou strukturou a hlavně s důležitým obsahem. Doplňky do e-mailu v podobě odkazu na vámi pořádanou událost či slevový kód pro příští nákup často obchodníci posílají v dalších a dalších emailech. Ty však skončí v zákazníkově koši, protože jich denně dostává nepřeberné množství (viz. graf ).
Využívejme tedy automatické emaily v množství, které zákazníka nezahltí a spojujme informace pro zákazníka tak, aby si je přečetl a využil je ve svůj a v budoucnu i váš prospěch.
Nevíte, jak zákazníka přes email oslovit?
Drosera nabízí konzultaci o e-mailové marketingu zde.