Jak vidí webové stránky ubytovatelů turista?
Než turista přijede do regionu, hledá ubytování a navštíví webové prezentace ubytovatelů. Podle informací, ale i provedení webu si vybírá, jestli zůstane, přespí nebo půjde o kus dál.
Podívali jsme se očima turistů na weby ubytovatelů v méně známém regionu. Co jsme zjistili?
Hodně (dle statistik v ČR okolo 50%) turistů dorazí na web přes mobilní telefon. Obrazovka mobilu, ale potřebuje jiné zobrazení obsahu než velký monitor u PC. Na tuto zkutečnost vůbec, přesně z 60% ubytovatelů nemyslí, a tak jejich mobilní turista špatně zjistí informace z jejich webu.
Pokud turista na webu o ubytování hledá stručné informace o zajímavostech a službách v okolí naráží dost na neinformovanost. Nabídku informací typu: nejbližší informační centrum, kdy má otevřeno pekárna, kde se dá vykoupat? Zjistíte u 40% ubytovatelů.
A co když turista chce ihned zjistit obsazenost zařízení a pokoj si online rezervovat a zaplatit? Online platební svět je pro penziony zatím vzdálená technologie, někdy, cca u 10% lze narazit na booking.com modul implementovaný do stránek hotelu. Přes tento modul mohou turisté provézt platby i rezervaci.
Moderním webdesign?
Na bolení očí, ať už kvůli barevnosti nebo kvůli členitosti prezentace, narážíme u prezentacích starších (cca 5 let) a těch je u ubytovatelů stále přes 50%. Tyto prezentace úplně odradí od prohlížení. Turistu vedou ihned k zamyšlení, „Když takhle vypadá web, jak bude vypadá zařízení a služby?“
Překvapivě největší číslo 65 % ubytovatelé získali u otázky: „Jsou webové stránky i pro zahraniční turisty?“
Co poradit ubytovatelům?
Když si turista stěžujete na vaši prezentaci, tak tím v podstatě říká, že neumíte dělat pro něj služby v cestovním ruchu. On totiž potřebuje vědět, jak vypadá jeho pokoj, jaké okolí může navštívit a jestli máte volno. V rychlém případě udělá klik a zítra u vás otevře dveře.