Je hromadné rozesílání sms efektivní způsob marketingu?

Stručná informace úvodem: v ČR používá mobilní zařízení a internet zároveň 3,3 milionu lidí. To je pro firmy pěkný balíček potenciálních zákazníků. Jak je ale oslovit a co možná nejefektivněji?
Výhodou hromadného rozesílání sms (patří do mobilního marketingu) je přímé zacílení na zákazníka a snadné získání zpětné vazby. Oslovit zákazníka lze například přes různé sms soutěže, mobilní aplikace, weby na podporu produktů a služeb a věrnostní programy.
Zákazník (příjemce sms) vždy hledá ve zprávě nějaký benefit (např.: výše slevy) a pokud ho sms nemá nebo ho má špatně nastavený, efektivita se snižuje.

Co funguje a nefunguje při hromadném rozesílání sms:

Fungují: slevy, bonusy, dárky (souhrnně benefity), stáhněte si zdarma (minimalizace obav, že zákazník za službu platí), časová urgence (platnost nabídky platí do).
Nefungují: přílišná obecnost nabídky, příliš informací a kroků k cíli, příliš benefitů (zákazník se ztratí v záplavě)
Příklad:
Úspěšná aplikace kampaň „SMS Mangaloo“ byla využita na festivalu. Účastníci festivalu dostali sms s nabídkou nápoje 1+1 zdarma. 35% oslovených si zakoupilo nápoj.