Web pro smartphone – omyly, fakta, souvislosti

Asi každý ví, že všechny weby mají omezenou „dobu živostnosti“. Je to doba, po kterou je web aktuální z hlediska designu a ovládacích prvků. Některé weby tak působí jako by byly vytvořeny za první republiky, což samozřejmě ubírá na důvěryhodnosti a konverze klesají. Obecně se říká, že doba aktuálnosti webu je přibližně 5 let.

S nástupem chytrých telefonů ale vstoupil do hry další element. Web je sice krásný, nový, ale když na něj přijdu z telefonu, okamžitě jsem ztracen. Už tedy nestačí mít nový web.

Už dříve jsme se bavili o responsive designu, dnes si ale povíme jak na mobilní weby z hlediska funkčnosti.

Mobilního uživatele poznáte na webu už z jeho chování – podívejte se, podle čeho.

Co je důležité:

Velikost ovládacích prvků:

Nikdo nechce klikat na titěrné šipečky, a panely v menu. Jistě, může si stránku zvětšit pouhým pohybem dvou prstů, ale věřte, že na třetí stránce to návštěvníka přestane bavit a znechuceně odejde.

Jasné a přehledné texty:

Komu by se chtělo na mobilu pročítat dlouhé eseje – chci produkt tady a teď a jestli mi ho neumíte nabídnout, jdu jinam.

Snadné čerpání dat z obsahu:

Máte responsive web? Fajn. Tak proč sakra když kliknu na telefonní číslo, nenabídne mi to možnost uložit jej do telefonu?!

A myslíte si, že když tu máte mapku ze seznamu, já si otevřu nové okno, tam si vás vyhledám, pak adresu zkopíruju do GPS a najdu vás? Proč tu nejsou gps souřadnice?

Stejná analogie funguje s emaily, nebo například IČO. Uživatelé mobilních zařízení by měli mít pohyb po stránkách maximálně zjednodušený a intuitivní, protože si nemohou dovolit ztrácet čas dalším vyhledáváním. A návštěvníci z klasických zařízení tyto bonusy jistě také ocení.