10 mobilních trendů aneb optimalizovaný web jako konkurenční výhoda

Internet jako celek roste celosvětově, mobilní roste ještě rychleji. Čím dál více návštěvníků tak na vaši online prezentaci zavítá právě z mobilního, chcete-li chytrého, telefonu.

Přece si nechcete návštěvníka, který přišel na vaše stránky prostřednictvím mobilu hned odradit webem, který není „mobile friendly“. Pokud se totiž budou vaše webové stránky načítat pomalu, málokdo vytrvá, s největší pravděpodobností je čtenář brzy opustí. Samozřejmě ne pro každý obor je takový web nutností, může však být vhodným doplňkem a do budoucna konkurenční výhodou. Přenechávat takto zákazníky ostatním firmám je zbytečný „luxus“.

A i když má dnes prakticky každý internet v mobilu, stále řada firem zapomíná na mobilní optimalizaci webových stránek. Přitom hlavní trendy využívání mobilu oproti ostatním technologiím mluví za vše:

1. Celkový počet uživatelů roste pomaleji, méně než o 10 % za rok. To však neplatí o růstu počtu uživatelů, kteří se připojují prostřednictvím telefonu. Mobilní připojení dnes zaujímá 25 % všech webových připojení, přitom před rokem tento objem dosahoval pouze na 14 %. Když se podíváme na to, jak si mobilní připojení stojí z hlediska regionů, tak Evropané se k internetu připojují díky mobilu v 16 % případů (loni 8 %), v Severní Americe je to 19 % připojení (loni 11 %).

2. 30 % všech mobilních uživatelů jsou nyní už „ Smartphone uživatelé“. Agentura Gartner dkonce odhaduje, že do konce roku 2015 bude na vyspělých trzích 80 % mobilních telefonů spadat do kategorie smartphonů.

3. Objem internetové reklamy se meziročně zvýšil o 16 %, ta mobilní o 47 %, přitom ale tvoří zatím jen 11 % z celkového počtu.

4. Mobilní rozhraní mění vše: Přes mobil rezervujeme ubytování (Airbnb) či posloucháme hudbu (Spotify).

5. Přibývá uživatelů, kteří na mobilu sledují videa, dokonce i delší formáty, oproti loňsku se počet těchto uživatelů zdvojnásobil.

6. Pokračujícím trendem jsou nadále mobilní aplikace. Růst by měl nastat ve všech oblastech. Ať již jde o vývoj běžných programů pro Android i iOS, tak lze očekávat, že se tyto technologie dotknou také firemních intranetů a komunikačních rozhraní. Nové aplikace budou přinášet nové možnosti spolupráce a zvyšovat pracovní efektivitu.

7. Nakupování přes mobilní zařízení – nákup v e-shopu už neznamená, že nejprve zapnete notebook či stolní počítač. Prakticky kdekoliv během dne, například při cestě tramvají z práce, nakoupíte cokoliv.

8. Mobilní telefony jsou jako dělané pro spontánní nákupy – jízdenky, vstupenky, parkovné či rezervace.

9. Mobilní platby – pohodlně a přitom bezpečně – bezkontaktní platby využívajících technologii NFC, kdy řada výrobců smartphonů své přístroje již vybavuje čipem NFC. Další zajímavou možností jsou platby prostřednictvím QR kódů.

10. Mobilní marketing: Nejviditelněji se užívá na trhu rychloobrátkového zboží. Zákazník například získá mobilní obsah za jakýkoliv nákup konkrétního produktu.

Stále ještě váháte, zda „optimalizovat“, neváhejte a obraťte se na Droseru. Vytvoříme vám nový web s responsive designem, případně upravíme váš stávající web do mobilní verze „na dálku“. Váš web zmobilizujeme na zkoušku, ihned a zdarma. Také nabízíme mobilní verze ze stávajících stránek tzv. na klíč.

Vaše kvalitní webová prezentace = váš obchodní prospěch